1. Jak kupić bilet w Sklepie Internetowym KBE?

1. Rejestracja

  • Aby w pełni korzystać z możliwości Sklepu Internetowego Karty Biletu Elektronicznego zarejestruj się.

2. Wybór biletu

3. Konfiguracja biletu

  • Po wybraniu biletu z oferty należy wybrać datę rozpoczęcia ważności biletu.
  • Dla biletów jedno- i dwuliniowych należy wybrać linie, na których będzie ważny kupowany bilet.
  • W przypadku zakupu biletu bez logowania należy podać numer karty, na który kupowany jest bilet oraz adres email, na który będą przychodziły powiadomienia o stanie zamówienia.
  • Zalogowani użytkownicy mogą kupić bilet na inną kartę poprzez zaznaczenie pola "Kup bilet na inną kartę".
  • Zamówienie jest potwierdzane po przyciśnięciu przycisku Kup Bilet.
  • Jeżeli chcesz otrzymać fakturę VAT zaznacz opcję "Chcę otrzymać fakturę VAT" oraz wpisz dane niezbędne do wystawienia faktury.

4. Zapłata

  • Po zatwierdzeniu zakupu wyświetlony zostanie link do operatora płatności PayU.
  • Aby zapłacić za bilet należy wybrać link "Płacę z PayU", a następnie postępować zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na stronach operatora płatności.

5. Kodowanie biletu na karcie

  • Zakupiony bilet należy zakodować na karcie KBE.
  • Status zamówienia możesz sprawdzić odwiedzając link przesłany w wiadomości email z potwierdzeniem zamówienia.
  • Uwaga! Bilet można zakodować dopiero po wysłaniu przez Sklep Internetowy wiadomości email o otrzymaniu wpłaty od operatora płatności.

2. Jak zakodować bilet kupiony przez internet w automacie biletowym?

    Wybór akcji kodowania
  1. Włóż swoją kartę do czytnika – biletomat odczyta ją automatycznie i wyświetli informację o wolnych „kieszeniach” w których na karcie będzie można zakodować bilet.
  2. Wybór kieszeni
  3. Wybierz „kieszeń” w której chcesz zakodować bilet kupiony przez Internet naciskając na ekranie dotykowym „przycisk” z opisem „Zakoduj bilet kupiony przez Internet”.
  4. Proszę czekać
  5. Po naciśnięciu wybranego przycisku „Zakoduj bilet kupiony przez Internet” rozpocznie się proces weryfikacji zakupionego przez Internet biletu, a automat wyświetli komunikat „proszę czekać”.
  6. Wubierz Dalej lub Zakończ
  7. Po weryfikacji biletu naciśnij przycisk „DALEJ” aby zakodować bilet na karcie lub „ZAKOŃCZ” aby przerwać transakcję.
  8. Proces kodowania
  9. Po naciśnięciu przycisku „DALEJ” rozpocznie się proces kodowania biletu na karcie. W tym czasie nie wolno usuwać karty z czytnika. W trakcie kodowania biletu na ekranie biletomat wyświetli kolejno 3 komunikaty: „proszę czekać”, „Przygotowuję potwierdzenie sprzedaży” oraz „dziękujemy za skorzystanie z naszych usług”.
  10. Potwierdzenie sprzedaży
  11. Po wyświetleniu ostatniego komunikatu można wyjąć z czytnika kartę z zakodowanym na niej biletem oraz odebrać potwierdzenie zakodowania biletu drukowane przez biletomat.
  12. Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług
  13. W celu sprawdzenia czy bilet został zakodowany prawidłowo włóż kartę do czytnika. W wybranej wcześniej „kieszeni” wyświetli się informacja dotycząca zakodowanego biletu.
  14. Stan początkowy
  15. Jeżeli podczas kodowania biletu zakupionego przez internet wybierzesz kieszeń z istniejącym, ważnym biletem, system wyświetli komunikat czy chcesz „nadpisać” bilet, co wiąże się z utratą dotychczasowego kontraktu.
  16. Nadpisanie biletu

3. Jak zakodować bilet kupiony przez internet w kasowniku?

Bilety zakupione w sklepie internetowym można zakodować w kasowniku po trzech godzinach od kiedy zostały zakupione (w przypadku wystąpienia problemów z przesyłem danych czas ten może ulec wydłużeniu). Bilet okresowy kupiony w sklepie internetowym jest ważny dopiero po zakodowaniu w kasowniku lub w jednym z punktów sprzedaży Mennicy Polskiej SA, zaś z biletów jednoprzejazdowych i czasowych można korzystać (kasować) po wcześniejszym doładowaniu na Kartę.

Aby doładować KBE biletem/biletami wcześniej zakupionymi w sklepie internetowym należy:

1. wybrać przycisk Przycisk Doładowanie Biletu Internetowego tak by został on zaznaczony Zaznczony przycisk Doładowanie Biletu Internetowego,

2. następnie włożyć kartę w szczelinę zlokalizowaną z boku szarego pola kasownika.

Kasownik - miejsce do włożenia karty

Poprawne zapisanie biletu/biletów jest potwierdzone komunikatem „Bilet został zapisany”.

Bilet został napisany

3. w przypadku, gdy na Karcie znajdują się dwa wcześniej zakupione bilety okresowe, których ważność jeszcze nie upłynęła, lub w przypadku, gdy na Karcie znajdują się dwa różne, niewykorzystane rodzaje biletów czasowych/jednoprzejazdowych, pojawi się okno wyboru.

Przykładowe okno wyboru dla biletów okresowych:

Okno wyboru

Jeśli nie chcesz utracić zapisanych na karcie, jeszcze ważnych biletów wybierz przycisk Odrzuć.

Jeśli zdecydujesz się na zamianę, to wybierz okno, w którym widnieje bilet do zastąpienia i naciśnij przycisk Akceptuj.


Po wykonaniu tej operacji wyświetli się informacja potwierdzająca zapis biletu na Karcie.

UWAGA!!!

Podczas próby kodowania biletu/biletów, kupionych wcześniej w sklepie www, mogą pojawić się na wyświetlaczu kasownika komunikaty na czerwonym tle. W zależności od treści komunikatu należy postępować następująco:

Brak transakcji

Jeśli na ekranie kasownika wyświetli sie komunikat o treści „Brak transakcji” to należy sprawdzić status zamówienia w sklepie internetowym tj. upewnić się czy transakcja została faktycznie opłacona (pojawienie sie tego komunikatu może wynikać np. z faktu, że transakcja w sklepie nie została zakończona lub nie odnotowano wpływu środków na konto operatora). Jeśli tak, to spróbuj doładować bilet w innym punkcie sprzedaży Mennicy Polskiej SA (automaty stacjonarne lub punkty sprzedaży wyposażone w terminale do kodowania biletów) lub odczekaj jeden dzień, a następnie spróbuj ponownie zakodować bilet w kasowniku.

NiepowodzenieNiedokończone ładowanie

Jeśli na ekranie kasownika wyświetli sie komunikat o treści „Niepowodzenie” lub „Niedokończone doładowanie” oznacza to, że na Karcie nie został zapisany bilet. Może mieć to związek, z tym że karta została zbyt szybko wyciągnięta z kasownika co spowodowało jej uszkodzenia. W takich przypadkach spróbuj ponownie doładować bilet, jeśli kolejna próba zakończy się ponownie niepowodzeniem to niezwłocznie zgłoś się do Biura Obsługi Klienta ZTM w Lublinie (ul. Nałęczowska 14).

Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką cookies.

Płatności obsługuje:
PayU - Bezpieczne płatności internetowe
Wykonawca:
Innotion Sp. z o.o.
Sklep obsługuje:
Mennica Polska S.A.