FAQ (pytania Klientów)

1. W jaki sposób mogę dokonać zapłacić za bilet?

Dostępne są dwie formy płatności – kartą kredytową/płatniczą lub „szybkim przelewem” z konta bankowego. Płatność odbywa się na bezpiecznych stronach serwisu PayU. Należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na kolejnych stronach.

2. Jak wygląda przebieg transakcji za pośrednictwem PayU?

Po wybraniu rodzaju biletu, wybraniu formy płatności (płatność kartą lub „szybkim przelewem”) i złożeniu zamówienia, Klient jest przekierowany automatycznie na zabezpieczoną stronę serwera PayU. Po wpisaniu i sprawdzeniu niezbędnych dla dokonania płatności danych należy nacisnąć przycisk „Zapłać". Po zautoryzowaniu płatności, co może potrwać kilkanaście sekund, klient otrzymuje informację o wyniku autoryzacji. Dodatkowym potwierdzeniem jest e-mail od Serwisu informujący o potwierdzeniu lub odrzuceniu dokonanej płatności.

3. Jakimi kartami płatniczymi mogę zapłacić?

W PayU można zapłacić kartami: Visa, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, American Express, JCB, Diners Club International, wydawanymi przez banki. Możliwość zapłaty przy pomocy takiej karty jest zależna od oferty konkretnego banku. Informację tę należy zweryfikować u źródła, tj. w banku, który wydał kartę.

4. Jakimi przelewami elektronicznymi mogę płacić?

W PayU można dokonać płatności za pomocą usługi płatności szybkim przelewem z dowolnego banku dostarczającego usługę tego typu. Lista banków jest dostępna podczas wyboru formy płatności na stronach sklepu internetowego Mennicy Polskiej S.A. (www.kbelublin.com.pl).

5. Czy mogę zrezygnować z zakupu, jeśli zapłaciłem za bilet?

Wszelkie reklamacje dotyczące nabywania Biletów przez Serwis rozpatruje Punkt Obsługi Reklamacji, ul. Hamleta 2, 20-711 Lublin, tel. 81 82 00 207, e-mail: reklamacje@kbelublin.pl. Wyróżnia się następujące typy reklamacji: Reklamacja numeru Karty, na którą został zakupiony Bilet (po dokonaniu płatności, ale przed kodowaniem),Rezygnacja z kodowania Biletu po dokonaniu płatności, Reklamacja transakcji kodowania Biletu (brak możliwości zakodowania Biletu na Karcie), za którą dokonana została płatność. Reklamacja zostanie rozpoznana w terminie 14 dni od dnia otrzymania jej przez Punkt Obsługi Reklamacji. O wyniku postępowania reklamacyjnego Klient zostanie powiadomiony telefonicznie na numer telefonu podany w formularzu.

6. Jaką mam gwarancję, że nikt niepowołany nie pozna numeru mojej karty płatniczej?

Dane o transakcji przesyłane są szyfrowanym połączeniem bezpośrednio do serwera centrum autoryzacji kart płatniczych. Nikt niepowołany nie może ich poznać. Nie mają do nich dostępu ani pracownicy PayU, ani pracownicy sklepu internetowego Mennicy Polskiej S.A.. Centrum autoryzacji kart płatniczych wydaje jedynie potwierdzenie, że zadeklarowana płatność może być dokonana. Sklep internetowy Mennicy Polskiej S.A. otrzymuje tę informację za pośrednictwem PayU.

7. Dokonałem płatności szybkim przelewem, następnie kliknąłem na przycisk „Potwierdź” i nic się nie stało. Co robić?

Opisana sytuacja może mieć wiele przyczyn, najczęściej związanych z błędną pracą przeglądarek internetowych. Prosimy o odczekanie kilku minut, a następnie sprawdzenie, czy na wskazany adres e-mail przyszło potwierdzenie wpłaty od PayU. Jeżeli w wiadomości jest informacja, że transakcja zakończyła się pozytywnie, oznacza to, że pieniądze zostały przekazane do sklep internetowy Mennicy Polskiej S.A. prawidłowo.

8. Dlaczego płacąc kartą muszę czekać nawet kilka godzin na potwierdzenie transakcji, skoro gdy płacę tą samą kartą w sklepie, dokonywana jest ona natychmiast?

Każda transakcja realizowana za pośrednictwem sklepu internetowego Mennicy Polskiej S.A. jest weryfikowana bardzo szczegółowo przez system płatności PayU, aby zapewnić Tobie i Twoim pieniądzom maksymalne bezpieczeństwo. Dodatkowym elementem wpływającym na długie oczekiwanie na potwierdzenie jest to, że w transakcji internetowej nie można się podpisać pod rachunkiem lub podać numeru PIN karty, jak to ma miejsce podczas normalnych zakupów/

9. Otrzymałem potwierdzenie dokonania płatności od PayU. Czy to oznacza, że moje zamówienie zostało przyjęte do realizacji?

Potwierdzenie dokonania płatności w PayU oznacza jedynie pobranie pieniędzy przez pośrednika płatności. Właściwym potwierdzeniem realizacji zamówienia jest e-mail otrzymany ze sklepu internetowego Mennicy Polskiej S.A. (sklep@kbelublin.com.pl), zawierający unikatowy identyfikator transakcji oraz potwierdzenie statusu transakcji jako „Wykonana”.

10. Otrzymałem potwierdzenie płatności od PayU, ale nadal nie mam potwierdzenia o przyjęciu zamówienia przez sklep internetowy Mennicy Polskiej S.A. Czy moje zamówienie zostało anulowane?

Jeżeli w przeciągu 12 godzin od otrzymania potwierdzenia od PayU, nie dotrze do klienta e-mail z sklepu internetowego Mennicy Polskiej S.A. (sklep@kbelublin.com.pl),, należy zgłosić problem do Punktu Obsługi Reklamacji, ul. Hamleta 2, 20-711 Lublin, tel. 81 527 86 75, e-mail: mennica.serwis@britenet.com.pl.”

11. Co w sytuacji kiedy rozpocznę płatność (w serwisie PayU) ale zerwie mi się połączenie internetowe i będę chciał powrócić do płacenia za tę samą transakcję?

W takiej sytuacji zakup należy rozpocząć od początku. Jeśli Klient przystąpi do dokonywania nowego zakupu zanim sklep internetowy Mennicy Polskiej S.A. anuluje poprzednią transakcję, Klient otrzyma komunikat: „Dokonałeś już zakupu. Obecnie serwis oczekuje na wpływ środków za zakupiony bilet. Nie możesz w tej chwili dokonywać kolejnych zakupów”. W takim przypadku, należy poczekać na automatyczne anulowanie transakcji nieopłaconych. Okres po jakim sklep internetowy Mennicy Polskiej S.A. automatycznie anuluje transakcje nieopłacone wynosi 12 godzin.

12. Jak mogę zmienić swój adres email i hasło?

W każdej chwili Klient może zmienić swoje hasło i edytować dane wpisane w formularzu rejestracyjnym. Zmiany można wprowadzić po zalogowaniu w panelu „Edycja Profilu”

13. Czy po zakupie biletu przez Internet mogę korzystać z autobusów, trolejbusów czy innych pojazdów, w których obowiązują bilety ZTM Lublin?

Zakupiony w serwisie bilet musi zostać zakodowany na karcie zbliżeniowej, którą Klient wskazał podczas zakupu. Można tego dokonać już po upływie 10 minut od otrzymania z serwisu internetowego informacji o pozytywnym przebiegu transakcji w Automatach i Punktach Sprzedaży Biletów Mennicy Polskiej S.A.(wyszukaj na stronie http://ztm.lublin.eu/?s=pktsprzedazy) lub od następnego dnia od otrzymania ww. informacji przez okres 7 dni w kasownikach dwufunkcyjnych w pojazdach komunikacji miejskiej.

14. Czy potwierdzenie zakupu biletu w serwisie internetowej sprzedaży biletów upoważnia do przejazdów?

Nie. Potwierdzenia otrzymane od serwisu, ani wydruk ze strony internetowej nie upoważniają do przejazdów środkami transportu, w których obowiązują bilety ZTM Lublin. Do przejazdu upoważnia jedynie zakodowany na karcie zbliżeniowej i aktywny bilet.

15. Dlaczego nie mogę zakodować biletu imiennego na karcie bez zdjęcia?

Bilety imienne mogą być kodowane wyłącznie na kartach imiennych, tj. posiadających nadrukowane imię, nazwisko oraz zdjęcie użytkownika. Rolę tej karty pełnią również Elektroniczne Legitymacje Studenckie.

16. Bezpieczeństwo zakupów

PayU to najbezpieczniejszy system obsługi płatności on-line. Stosowanie najnowszych technologii i rygorystycznych procedur sprawia, że PayU jest uznawany za najlepszy serwis obsługujący transakcje płatnicze sklepów internetowych, firm, jak i płatności między osobami fizycznymi. Poniżej znajduje się krótki opis stosowanych w serwisie zabezpieczeń.

17. Dlaczego trzeba kodować bilet kupując w Internecie?

Bo karta musi mieć fizyczny styk z systemem, który jest bytem komputerowym. Kodowanie trwa tylko kilka sekund i można go dokonać w kilkudziesięciu miejscach w mieście.

18. Ilu pasażerów internetowych spodziewacie się w Lublinie?

W innych miastach od 2 do 5 proc. pasażerów kupuje bilety przez Internet. Z czasem tak samo stanie się w Lublinie. Na początku bilet internetowy będzie nowością, więc na efekty sprzedaży trzeba poczekać kilka miesięcy. Zakupy w sieci to atrakcyjna oferta dla osób, które nie boją się nowinek technologicznych, ale także dla firm w których np. osoba odpowiedzialna za administrację kupuje bilety dla wielu pracowników.

19. Czy dostanę fakturę za zakup biletu w sieci? W jaki sposób?

Klient korzystający z internetowej platformy zakupu biletów komunikacji miejskiej może podczas realizacji zakupu zaznaczyć opcje „Chcę otrzymać fakturę VAT”. Następnie klient jest zobowiązany do wypełnienia odpowiednich polach swoich danych adresowych, na który zostanie następnie wysłana faktura VAT listem poleconym. Klient nie ponosi kosztów przesyłki.

Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką cookies.

Płatności obsługuje:
PayU - Bezpieczne płatności internetowe
Wykonawca:
Innotion Sp. z o.o.
Sklep obsługuje:
Mennica Polska S.A.